مقالات

دکوراسیون روستیک

دکوراسیون روستیک

روستیک برای توصیف همه انواع دکور به کار می رود پس واقعاً به چه معناست؟  آیا باید در یک کلبه چوبی زندگی کنید تا روستایی در نظر گرفته شوید، یا اینکه یک کلمه می تواند آزادانه برای بسیاری از سبک های مختلف طراحی به کار رود؟  قطعاً دومی است، اما برای اینکه چیزی روستایی باشد باید چندین مؤلفه داشته باشید.  در ادامه این مقاله بطور کلی سبک طراحی روستیک را بررسی می کنیم.

تعریف سبک روستیک

 روستیک یک اصطلاح فراگیر برای بسیاری از سبک های مختلف طراحی است.

 اصطلاح روستایی بسیار گسترده است، اما بسیاری از سبک های مختلف طراحی می توانند در واقع در آن قرار بگیرند.  در ابتدایی‌ترین تعریف، روستیک طرحی را توصیف می‌کند که طبیعی، خشن، قدیمی و غیررسمی است، بنابراین سبک‌های زیادی وجود دارد که هر کدام به شدت با دیگری متفاوت بوده و می‌توانند روستایی باشند.  برخی از آنها عبارتند از توسکانی، ساحلی، کلبه، یا آنچه شما ممکن است به طور سنتی به عنوان اقامتگاه روستایی فکر کنید.

میز جلو مبلی چوبی ، چهار پایه چوبی لوازم منزل متناسب برای داشتن یک سبک روستایی بوده که بر طبیعی بودن تاکید می کند.

 یکی از ویژگی های تعیین کننده یک خانه روستایی، چه کلبه یا ساحلی، استفاده از مواد طبیعی است.  این یعنی چوب و سنگ زیاد (هم در مبلمان و هم روی سقف/دیوار).  طراحی روستیک استفاده از عناصر ارگانیک در طبیعی ترین حالت آنها است.  طراحی ساده، طبیعی است و حسی خاکی دارد.  مواد خام نیز رایج هستند، بنابراین به جای یافتن یک چوب براق، چوب ها و سنگ های اصلاح شده و ناتمام بیشتری پیدا خواهید کرد.

مطابق با تم طبیعی، مبلمان روستایی دست ساز هستند.  به طور کلی از نظر طراحی و شکل ساده است و به جای آن اجازه می دهد تا مواد برجسته شوند.  مبلمان معمولاً بزرگ‌تر از اندازه هستند (مینیمالیسم در اینجا کلمه نیست) و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که احساس راحتی داشته باشند.  مبلمان چوبی سنگین، ساخته شده از چوب خام، تخته و سنگ رایج است.

روستیک مدرن

 اثاثیه مدرن یا نورپردازی هندسی زرق و برق دار را در سبک روستایی پیدا نمی کنید، اما مواد مدرن مانند فلز، پلاستیک یا الیاف مصنوعی را نیز خواهید دید. 

 با این حال، روستیک مدرن امروزه محبوبیت زیادی دارد، جایی که عناصر خاکی سبک روستیک با طراحی مدرن تمیز برای زیبایی‌شناسی تازه، سبک و پایه‌ای ترکیب می‌شوند.  دکور روستیک به خودی خود سنگین‌تر، تیره‌تر و کم‌تر است، بنابراین ادغام این دو سبک چیزی سبک و باز را تولید می‌کند، اما همچنان بسیار طبیعی است. 

 پالت رنگی روستیک

 پالت رنگ، به طور قابل پیش بینی، طبیعی است.

به شدت به سمت خنثی تغییر می کند، اما تا زمانی که رنگ های خاکی را حفظ کند، فضایی برای پررنگ شدن وجود دارد.  رنگ‌های سبز، قهوه‌ای و خاکستری رایج هستند و به گرمی کمک می‌کنند، بنابراین خیلی سرد و تیره به نظر نمی‌رسد.

مبلمان روستیک

 مبلمان و پارچه های روستیک کمی زبری دارند.  این طرح هرگز کامل نیست، زیرا بسیاری از آن از چوب و سنگ خام ساخته شده است.  انواع شکل ها، بافت ها و رنگ ها از مواد طبیعی تضمین می کند که قطعات منحصر به فرد هستند.  شما می خواهید احساس کنید که مواد شما کمی توسط عناصر خشن شده اند، بنابراین اغلب چوب های بازیابی شده یا چوب های رانش شده را پیدا خواهید کرد.  در مورد منسوجات، شما هرگز چیز براقی پیدا نمی کنید، بلکه بیشتر پارچه های خام مانند پوست حیوانات را خواهید یافت.

 طراحی روستایی گرم و جذاب است.

 درست مانند پالت رنگ های گرم، طراحی به دنبال ایجاد فضایی راحت و جذاب است.  یک شومینه بزرگ اغلب مرکز یک اتاق نشیمن است. رنگ های گرم، بافت به شکل سبدهای بافته شده یا قالیچه ها و منسوجات طبیعی به آن احساس راحتی می دهد.

 اما برای به دست آوردن آن حال و هوای دنج، لازم نیست کاملاً از روستیک بهره بگیرید.  بهترین طرح‌ها آن‌هایی هستند که دارای عنصر شگفت‌انگیز هستند.  عناصر روستیک را می توان در هر سبک طراحی گنجاند، به شرطی که حساب شده و به خوبی اندازه گیری شود.

در متن بالا سبک طراحی روستیک رامعرفی کردیم. مجموعه تولیدی عطرچوب ارائه دهنده انواع استند گلدان چوبی ، میز چوبی و انواع محصولات سفارشی دلخواه شما عزیزان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *