مقالات

بهترین چوب برای میز نهارخوری

میز نهار خوری | کد 600T

آیا می خواهید بهترین چوب را برای  میز ناهار خوری یا سایر وسایل پرکاربرد پیدا کنید؟ در این مقاله چندین نوع چوب و یک گزینه زیبا و کم هزینه وجود دارد!

راهنمای انتخاب بهترین چوب برای روی میز

چه از یک فروشگاه مبلمان خرید کنید یا خودتان یک میز بسازید، مهم است که قبل از رفتن و سرمایه گذاری، بهترین چوب را برای میز ناهارخوری خود در نظر بگیرید. میز ناهارخوری شما مرکز خانه شما است، اما بهترین نوع چوب آن است که نه تنها زیبا باشد، بلکه به اندازه کافی بادوام باشد تا بتواند استفاده های سنگین را تحمل کند.

با توجه به قیمت بالای الوار امروزی، باید مبلمانی خریداری کنید که بتواند در برابر خواسته های زندگی روزمره خانواده شما مقاومت کند.

استفاده از چوبی که به اندازه کافی بادوام باشد مهم است اما کلمات سخت بادوام می توانند بسیار گران و سنگین باشند!

با این حال، هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانید مبلمان زیبایی را بدون صرف هزینه زیاد برای چوب داشته باشید

سخت ترین چوب برای میز نهارخوری چیست؟

هر نوع چوب ویژگی های خاص خود را دارد و برخی از آن ها دوام بیشتری نسبت به بقیه دارند. سختی چوب به بهترین وجه توسط چیزی به نام تست سختی جانکا اندازه گیری می شود.

دوام و سختی ملاحظات مهمی برای مبلمان چوبی پرکاربرد مانند میز ناهار خوری، میز جلو مبلی چوبی یا  میز عسلی چوبی  است. مبلمانی که دائماً مورد استفاده قرار می‌گیرند باید به اندازه کافی سخت باشند تا مانند چوب‌های نرم‌تر به راحتی فرورفته یا خراشیده نشوند.

دوام تنها جنبه مهم در انتخاب بهترین چوب برای میز ناهار خوری نیست. برخی از سخت ترین چوب ها نیز بسیار متراکم هستند. چوب های با تراکم بالا در رطوبت بالا بیشتر مستعد تاب خوردگی یا ترک خوردن هستند. همچنین چوب‌های کمی نرم‌تر کارآمدتر هستند، به این معنی که پیچ‌ها و میخ‌ها به راحتی به چوب می‌چسبند که اتصالات قوی‌تری ایجاد می‌کند.

انواع چوب برای روی میز

فرقی نمی‌کند ظاهر روستیک یک منطقه غذاخوری خانه‌های کشاورزی داشته باشید یا چیزی با ظاهری رسمی‌تر یا مدرن‌تر، چندین گزینه مختلف برای انتخاب وجود دارد:

چوب گردو

اگرچه انواع مختلفی از درختان گردو وجود دارد، فقط تعداد کمی از آنها بومی آمریکای شمالی هستند. رایج ترین آن گردوی سیاه شرقی است که به دلیل الگوی دانه ای زیبا و منحصر به فرد خود شناخته شده است که هر میز نهارخوری را به یک قطعه منحصر به فرد تبدیل می کند. گردو که به دلیل تنوع رنگ و کنتراستش شناخته شده است، اغلب برای سبک های مدرن یا مبلمان ناهارخوری معاصر استفاده می شود.

اما این چوب می تواند در یک خانه روستیک مدرن نیز به همان اندازه خیره کننده به نظر برسد. به دلیل وجود عناصر متضاد گردو، هماهنگ کردن این چوب با سایر مبلمان یا عناصر طراحی خانه بسیار آسان است.

در حالی که گردو به عنوان یک چوب بسیار سخت شناخته شده است که سال ها به شما خدمت می کند، همچنین یکی از چوب های گران قیمت است.

چوب درخت افرا

افرا یکی از سخت‌ترین گونه‌های چوب است و به عنوان چوبی با دانه‌های سبک شناخته می‌شود. اگر نسبت به چوبی که به راحتی به صورت ابریشمی و روکش صاف می‌چسبد، دوست ندارید، ظاهر و حس یک میز غذاخوری افرا را دوست خواهید داشت. می‌توانید دانه‌های صاف و سبک افرا را که در مبلمان معاصر استفاده می‌شود، ببینید، اما این یک انتخاب محبوب از چوب در مجموعه‌های مبلمان رسمی اتاق ناهارخوری سنتی است.

Hard Maple به دلیل بافت صاف، خطوط تمیز و الگوی دانه‌های صاف و در عین حال بسیار بادوام شناخته شده است. افرای نرم (افرا قهوه ای) هنوز یک چوب سخت بسیار بادوام است، اما به دلیل مقایسه با افرای سخت، فقط به عنوان “نرم” شناخته می شود.

چوب گیلاس

چوب گیلاس اغلب برای مبلمان ظریف مانند مجموعه های رسمی اتاق غذاخوری استفاده می شود. چوب گیلاس به طور گسترده در دسترس است و همچنین بسیار بادوام است.

یکی از جنبه‌های منحصر به فرد چوب گیلاس این است که با گذشت زمان تیره می‌شود و گرما و نور می‌توانند در طول سال‌ها عمق بیشتری را در رنگ آن نمایان کنند.

گیلاس معمولاً رنگ بسیار گرمی دارد که می‌تواند تطبیق آن را با خانه‌های روستیک با رنگ سردتر یا حتی مبلمان امروزی خانه شما دشوارتر کند.

چوب بلوط

بلوط یکی از بادوام ترین چوب های سخت برای مبلمان است و معمولا در کابینت آشپزخانه استفاده می شود. بسیاری از میزهای چوبی به سبک خانه های مزرعه از بلوط قرمز ساخته شده اند که دارای تن دانه ای کمی نارنجی و بافت دانه باز است.

بلوط دارای الگوی دانه بسیار باز است به این معنی که بافت زیادی دارد. مهم نیست که چقدر بلوط را سمباده می زنید، به دلیل بافت دانه، برای به دست آوردن یک سطح صاف تلاش خواهید کرد. به همین دلیل است که اغلب هنگام رنگ آمیزی مجدد کابینت های بلوط، ابتدا باید دانه ها را پر کرد.

با این اوصاف، بسیار کاربردی است و در برابر ضربه و خط و خش مقاوم است. در حالی که سطح صاف افرا را به دست نمی آورید، با میزهای بلوط سطح بسیار محکمی خواهید داشت.

کاج

کاج یک ماده بسیار رایج برای ساخت مبلمان است و به عنوان مقرون به صرفه ترین گزینه شناخته شده است زیرا فراوان است و در معرض خطر نیست.

کار با کاج بسیار آسان است زیرا میخ ها و پیچ ها را به راحتی می گیرد و عطر دلپذیری از آن پخش می شود. متأسفانه، این یکی از سخت ترین گزینه ها نیست، اما می توان آن را به راحتی با یک پوشش شفاف با کیفیت بالا برطرف کرد.

چوب کاج به خاطر سوراخ‌های گره‌دارش شناخته می‌شود و بسته به سلیقه شما، این می‌تواند واقعاً خوب یا بد باشد. اگر احساس روستایی کاج گره‌دار را دوست دارید، به احتمال زیاد تفاوت‌های پیچیده در هر تکه چوب را در آغوش می‌گیرید.

در متن بالا چند نمونه از بهترین چوب ها برای میزنهارخوری چوبی را بررسی کردیم. مجموعه تولیدی عطرچوب ارائه دهنده انواع میز چوبی روستیک و انواع محصولات سفارشی دلخواه شما عزیزان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *