مقالات

مقایسه میز چوبی و میز رزینی

مقایسه میز چوبی و میز رزینی

افزایش مواد رزین ممکن است بسیاری از خریداران مبلمان را که تمایل به خرید قطعات چوبی کلاسیک یا رویه های چوبی رزین مدرن دارند، گیج کند.  مخصوصاً وقتی صحبت از میزها می شود، هم رزین و هم چوب مزایا و معایب دارند.

 درخشش و جذابیت میز چوبی رزینی، قلب بسیاری از خریداران را به خود جلب کرده است.  با این حال، سؤالاتی مانند “آیا رزین قوی تر از چوب است؟”  یا “آیا میزهای رزینی به راحتی خراشیده می شوند؟”  به دغدغه های رایج تبدیل شده اند.  به خواندن این مقاله ادامه دهید ما به این سوالات و موارد دیگر پاسخ خواهیم داد تا بتوانید با اطمینان خرید کنید.

 مزایای میزهای چوب رزینی

 ساخته شده برای دوام

 میزهای چوبی رزین عمر طولانی تری دارند و دارای درجه بالایی از شبیه سازی و بافت هستند که چوب طبیعی را منعکس می کند.  از آنجایی که رزین در برابر اشعه ماوراء بنفش نفوذ ناپذیر است و در برابر خوردگی مقاوم است، میز چوبی رزینی بسیار بادوام تر از میز چوبی است.  علاوه بر این، آنها همچنین ضد خش و ضد آب هستند.

 تنوع گسترده ای از طرح ها و رنگ

 بهترین چیز در مورد میزهای چوبی رزین این است که در طیف متنوعی از رنگ ها و طرح ها عرضه می شوند.  گزینه ها بی حد و حصر و فراتر از تصور هستند.  شما می توانید یک روکش براق جذاب و ظاهری طبیعی و غنی از چوب افرا، ساج، گیلاس یا چوب بلوط داشته باشید.  از طرف دیگر، شما همچنین می توانید آن حس قابل لمس گرانیت یا مرمر یا ظاهر معاصر و رنگ پر جنب و جوش پلی پروپیلن را دریافت کنید.

 به راحتی نگهداری می شود

 بر خلاف میزهای چوبی، میزهای چوبی رزین نگهداری آسانی دارند.  رزین به لاک های گران قیمت یا لوازم تمیز کننده خاصی نیاز ندارد.  یک تکه پارچه و مقدار کمی آب صابون این کار را انجام می دهد.  همچنین می‌توانید از هر مایع تمیزکننده شیشه معمولی (مثلاً کالین) برای تمیز نگه داشتن میز یا تمیز کردن سطح میز با پولیش مبلمان و پارچه‌ای نرم استفاده کنید تا میز جدید به نظر برسد.

 سبک وزن

 میزهای چوبی رزین در مقایسه با میزهای چوبی سنتی بسیار سبک هستند.  بسته به اندازه میز، وزن می تواند بین 9 تا 13 کیلوگرم متغیر باشد.  حتی با یک میز بزرگ رزین سبک تر از چوب است، به این معنی که میزهای چوب رزینی را می توان به راحتی جابجا کرد و به نیروی کار کمتری نیاز دارد.

 معایب میزهای چوب رزینی

 با ظاهر و حس چوب طبیعی قابل مقایسه نیست

 حتی اگر می توانید ظاهر چوب های مختلف را با میزهای چوبی رزین تکرار کنید، نمی توانید با طراحی طبیعی یک میز چوبی مطابقت داشته باشید.

 برای هر سلیقه ای مناسب نیست.

 میزهای چوبی رزین معامله واقعی نیستند.  اگرچه سازندگان سعی می کنند ظاهر چوب طبیعی را تقلید کنند، اما واقعیت این است که رزین مانند چوب نیست.  اگر در مورد ظاهر، احساس و طراحی مبلمان ریز نگر هستید، ممکن است میز چوبی رزینی برای شما مناسب نباشد.

 مزایای میزهای چوبی طبیعی

 دوام

 میزهای چوبی مستحکم و بسیار بادوام هستند.  یک میز چوبی با کیفیت اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد، می تواند یک عمر دوام بیاورد.  هر قطعه دقیقاً با دقت و توجه زیادی ساخته شده است که در طراحی کلی هر قطعه می درخشد.

 کیفیت بالا

 میزهای چوبی یک محصول درجه یک هستند.  فرآیند طولانی بریدن، سنباده زدن و افزودن پوشش محافظ موم، روغن و نیم پلی استر نیاز به تلاش زیادی دارد.  یکی از چیزهای جالب در مورد میزهای چوبی که آنها را از میزهای رزینی متمایز می کند، ترک خوردن آنها است که اغلب به عنوان یک علامت هشدار برای نیاز به تعمیر است.

 طرح های چوبی منحصر به فرد و رنگ های کمیاب

 حتی میزهایی که از چوب یک درخت ساخته شده اند می توانند طرح، الگو و رنگ متفاوتی داشته باشند.  این منحصر به فرد بودن میزهای چوبی را در نوع خود بی نظیر می کند و برخی از رنگ ها کمیاب هستند.  این منحصر به فرد بودن در میزهای رزین وجود ندارد، که به راحتی با رنگ ها و الگوهای مشابه تکرار می شوند.

 به محیط اطراف گرما می بخشد

 رنگ های گرم و بافت یک میز چوبی باکیفیت، فضایی متمایز به اتاق می بخشد.  به سختی می توان همان اثر را با میز چوب رزین به دست آورد.

معایب میزهای چوبی طبیعی

 گران

 میزهای چوبی گران هستند و بسته به نوع چوب و اندازه، قیمت آن می تواند ده برابر یا بیشتر از یک میز رزینی بیشتر شود.

 نگهداری بالا

 میزهای چوبی برای نگهداری کار کمی می طلبد.  اگر چوب خیس شود، باعث آسیب می شود و دوام میز را کاهش می دهد.  روکش میز چوبی نیز ممکن است آسیب دیده یا خراشیده می شود.

 طرح ها و رنگ های محدود

 پالت رنگ میزهای چوبی در مقایسه با میزهای چوبی رزین محدود است.  با یک میز چوبی نمی توانید با رنگ های مدرن یا دراماتیک بازی کنید.  علاوه بر این، طرح ها و الگوها نیز محدود است. 

 نتیجه

 میزهای رزینی و میزهای چوبی هر کدام مزایا و معایب خود را دارند که در متن بالا بررسی کردیم.

مجموعه تولیدی عطرچوب ارائه دهنده انواع استند گلدان چوبی ، میز چوبی و انواع محصولات سفارشی دلخواه شما عزیزان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *