مقالات

روش های سریع ایجاد چوب کهنه در دکوراسیون روستیک

روش های سریع ایجاد چوب کهنه در دکوراسیون روستیک

 نیازی به سال‌ها انتظار نیست، ظاهر چوب قدیمی روستایی را می‌توان در یک روز ایجاد کرد. چوب قدیمی تر راهی برای نرم کردن اتاق و افزودن حس نوستالژیک به هر فضایی دارد.

 با این حال، اگر مبلمان شما هنوز هم آن درخشش مستقیم را دارد، و شما نمی‌دانید که چگونه چوب را قدیمی کنید، ما راه‌های مختلفی برای قدیمی تر کردن چوب و دادن ظاهری زیبا به آن داریم.  در ادامه روش های سریع ایجاد چوب کهنه در دکوراسیون روستیک را مطالعه خواهید کرد.

 تکنیک های مکانیکی برای ایجاد چوب کهنه

 وقتی صحبت از چوب کهنه می شود، ایجاد فرورفتگی  تکنیک خوبی است.

 به چوب حمله کن

 از ابزار و اشیاء دیگر برای آسیب رساندن به چوب استفاده کنید.  سعی کنید با چکش، پتک یا زنجیر فلزی به آن ضربه بزنید تا شکاف های کوچکی ایجاد کنید.  یک گیره چوب ممکن است برای اضافه کردن چند شیار در اینجا و آنجا مفید باشد.  همچنین می توانید کناره یک پیچ بزرگ را به چوب فشار دهید یا با چکش به آن بکوبید تا یک خراش طولانی ایجاد کنید.  کوبیدن یک کیسه یا پارچه ای پر از میخ، الگوی نامنظمی ایجاد می کند.  قبل از شروع به کوبیدن روی مبلمان، این روش ها را روی یک تکه چوب ضایعات آزمایش کنید – همیشه می توانید آسیب بیشتری وارد کنید، اما وقتی شروع به کار کنید، از بین بردن فرورفتگی ها دشوار است.

 بافت چوب قدیمی ایجاد کنید.

 اتصال برس سیمی قسمت های نرم چوب را از بین می برد و اجازه می دهد دانه ها بدرخشند.  برس را در مته قرار دهید و موها را به سمت جلو و عقب روی چوب بکشید و با دانه ها پیش بروید.  این کار را تا زمانی که چوب بافت شود تکرار کنید.  کار را با سمباده زدن ملایم سطح با یک کاغذ سنباده ریز به پایان برسانید.

 آسیب حشرات را اضافه کنید

 موریانه ها و کرم چاله ها نشانه چوب روستیک هستند. برای ایجاد این ظاهر می‌توانید پیچ‌ها را دو در چهار دریل کنید و از آن برای ایجاد سوراخ‌های کوچک در قطعه خود استفاده کنید.

روش لکه گیری برای ایجاد چوب کهنه در دکوراسیون روستیک

از سرکه و چای برای آسیب رساندن به چوب استفاده کنید

 هنگامی که چوب شما به اندازه کافی کوبیده شد، سرکه و چای سیاه راه ساده ای برای رنگ آمیزی چوب است. 

 مرحله 1: محلول سرکه را درست کنید

 با ریختن سرکه در یک ظرف شیشه ای شروع کنید و آن را تا نیمه پر کنید.  سیم یا پشم استیل را خرد کرده و به شیشه اضافه کنید.  سپس اجازه دهید پشم استیل و سرکه حداقل 24 ساعت در شیشه بدون درپوش بمانند.  اگر بگذارید مدت بیشتری بماند، ظاهر تیره‌تری ایجاد می‌کند (که اگر ترجیح شما باشد خوب است) فقط اجازه ندهید زنگ‌زدگی ایجاد شود، یا در نهایت با یک لکه نارنجی مواجه می‌شوید.  پشم فولاد بعد از حدود یک روز در سرکه حل می شود.

 مرحله 2: پوشش قدیمی را بردارید

 اگر سطح چوب شما از قبل رنگ شده یا تمام شده است، باید سطح اولیه را با استفاده از کاغذ سنباده بردارید، در غیر این صورت، محلول به چوب نمی‌چسبد.  شما می توانید این کار را در حالی انجام دهید که منتظر بمانید تا محلول سرکه شما تمام شود و به راحتی می توانید یاد بگیرید که چگونه یک میز یا یک مبلمان دیگر را اصلاح کنید.  برای از بین بردن لایه رنگ، با یک سمباده 80 گریت شروع کنید و در امتداد دانه های چوب سنباده بزنید.

همانطور که لایه های بالایی رنگ جدا می شوند، به یک کاغذ سنباده متوسط ​​(150 گریت خوب عمل می کند) بروید و با یک سنباده 220 گریت خوب کار را تمام کنید.

 مرحله 3: چای را مخلوط کنید

 پس از آماده شدن محلول سرکه، آب داغ و چای را در یک ظرف شیشه ای دیگر مخلوط کنید.  هنگامی که هر دو مخلوط را روی یک تکه چوب بمالید، چای با محلول فولاد، پشم و سرکه واکنش داده و رنگ تیره تری ایجاد می کنند.

 مرحله 4: روی چای رنگ کنید

 از قلم مو، پارچه یا برس خشک برای استفاده از چای روی چوب استفاده کنید.  بگذارید چای خشک شود و سپس محلول سرکه را روی چوب بمالید.  روند پیری با خشک شدن ادامه می یابد، بنابراین ممکن است بخواهید قبل از استفاده از لایه دوم سرکه صبر کنید.

 مرحله 5: از پایان محافظت کنید

 هنگامی که از چوب تازه کهنه خود راضی هستید، سطح آن را با یک موم خمیری  یا پلی اورتان محافظت کنید.

 روش رنگ آمیزی برای ایجاد ظاهر کهنه در چوب

 لکه های تجاری یک راه ساده برای پیری سریع هر پروژه چوبی است. 

 مرحله 1: چوب را سنباده بزنید

 با استفاده از سنباده ا روی چوب برای از بین بردن هرگونه پوشش و ایجاد یک سطح صاف شروع کنید.  شما می‌خواهید با یک کاغذ سنباده درشت (80 گریت) شروع کنید، سپس با یک کاغذ سنباده متوسط ​​(120 گریت) روی آن بپردازید، قبل از اینکه با یک کاغذ سنباده 220 گریت به پایان برسانید.

 مرحله 2: با آب مسواک بزنید

 اگر از لکه معمولی چوب برای ساختن ظاهر چوب قدیمی استفاده می کنید، با برس زدن آب روی چوب شروع کنید.  این اجازه می دهد تا لکه کمتری جذب چوب شود.

 مرحله 3: لکه را اضافه کنید

 اجازه دهید چوب برای چند ثانیه خشک شود و سپس برس را روی لکه بکشید.  فوراً هر لکه اضافی را با پارچه پاک کنید.  اجازه دهید چوب خشک شود و در صورت لزوم تکرار کنید.  با خمیر موم یا پلی اورتان کار را به پایان برسانید.

مجموعه تولیدی عطرچوب ارائه دهنده انواع استند گلدان چوبی ، میز چوبی و انواع محصولات سفارشی دلخواه شما عزیزان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *