مقالات

راهنمای مراقبت از میز چوبی

انواع چوب مناسب برای میز چوبی

 به طور طبیعی، با گذشت زمان ممکن است متوجه ساییدگی و پارگی میز چوبی خود اعم از میز جلو مبلی چوبی، میز نهارخوری و …. شوید.  کارهای کوچکی وجود دارد که می توان به صورت روزانه انجام داد که میز شما را از آسیب های آرایشی و ساختاری محافظت می کند.  در ادامه این مقاله راهنمای مراقبت از میز چوبی مطالعه می کنید که تضمین می کنند که میز شما نه تنها برای مدت طولانی دوام می آورد، بلکه در بهترین کیفیت باقی می ماند.

نکات محافظت از میز چوبی

در نظر گرفتن منبع گرما

هنگام برنامه ریزی برای مکان میز چوبی خود، مهم است که در نظر بگیرید که نزدیکترین منبع گرما به میز چقدر نزدیک است.  برای مثال، قرار دادن میز خود در فاصله 1-2 متری رادیاتور یا شومینه می تواند به طور بالقوه یکپارچگی ساختاری میز شما را به خطر بیندازد.  گرمای مستقیم می تواند باعث انقباض الیاف چوب شود که ممکن است منجر به شکافتن یا ترک خوردن چوب در امتداد دانه یا جایی که اتصالات روی میز وجود دارد شود.

فاصله از نور خورشید

بسیار مهم است که میز عسلی یا میز جلو مبلی شما دور از نور مستقیم خورشید قرار گیرد.  در روزهای تابستان گرمای تولید شده از خورشید می تواند دوباره باعث شکافتن یا ترک خوردن چوب شود.  اگر در طول سال نور مستقیم خورشید روی میز شما باشد، مطمئناً باعث تغییر رنگ روی میز شما می شود.  این آسیب معمولاً با توجه به اینکه تغییر رنگ چقدر به چوب جامد نفوذ کرده است، برگشت ناپذیر است.  در آن روزهای آفتابی زیبا، توصیه می‌کنیم پرده‌ها یا پرده‌هایتان را کمی ببندید تا مطمئن شوید که برای مدت طولانی نور مستقیم خورشید روی میزتان وجود ندارد.  اگر این امر کاملاً اجتناب ناپذیر است، به عنوان مثال، اگر میز در فضای باز می رود، اکیداً توصیه می کنیم که مستقیماً از یک سازنده خریداری کنید و یک میز مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش را مشخص کنید.

میز عسلی چوبی| کد 215T

محافظت در برابر رطوبت

رطوبت می تواند روی میز شما از چوب جامد را ویران کند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که اگر مواد غذایی یا مایعی مستقیماً روی میز چوبی شما ریخته شد، بلافاصله تمیز شوند.  اگر مایع روی سطح میز باقی بماند، ابتدا شروع به شکستن سطح می‌کند و سپس راه خود را به داخل چوب پیدا می‌کند.  این می تواند واترمارک دائمی باقی بگذارد یا حتی باعث تورم و آسیب ساختاری روی میز شما شود.

استفاده از زیر بشقابی

برای محافظت بیشتر از میز چوبی خود، می توانید مطمئن شوید که اشیاء محدودی در تماس با میز قرار دارند.  ما اکیداً توصیه می‌کنیم که در هنگام صرف غذا از زیر بشقابی برای بشقاب‌های غذا و کارد و چنگال استفاده کنید، زیرا این اشیاء تیز هستند و می‌توانند به راحتی میز شما را خراش دهند.

جلوگیری از آسیب حرارتی تابه یا قابلمه

برای جلوگیری از آثار سوختگی و آسیب حرارتی به چوب جامد، مطمئن شوید که برای تابه‌های داغ یا ظروف سرو از زیره مقاوم در برابر حرارت استفاده کنید.

استفاده از زیر لیوانی

هنگام نوشیدن نوشیدنی های سرد یا گرم روی میز، سعی کنید تا حد امکان از زیر لیوانی استفاده کنید.  نوشیدنی‌های داغ می‌توانند رویه میز را خراب کنند یا آسیب‌های گرمایی جبران‌ناپذیری بر جای بگذارند.  نوشیدنی‌های سرد همچنین می‌توانند رطوبت را روی میز بگذارند. استفاده از رویمزی نیز با اینکه ممکن است نمای میز را بپوشاند اما برای مهمون هایی با تعداد افراد زیاد کاربردی است.

درمان مدارم میز

اگر میز چوبی با روکش مومی یا روغنی دارید، به نگهداری مداوم نیاز دارند و باید اطمینان حاصل کنید که میزتان مرتباً درمان می شود.  این امر معمولاً هر 3 تا 6 ماه بسته به تعداد دفعات استفاده از میز شما انجام می شود. 

عدم استفاده از پاک کننده های شیمیایی

بسیار مهم است که هنگام تمیز کردن میز خود مراقب باشید.  مطمئن شوید که از پاک کننده های شیمیایی خشن یا پارچه های ساینده خودداری کنید زیرا می توانند به روکش روی میز چوبی شما آسیب بزنند.

در متن بالا نکات ساده و کاربردی برای محافظت از میز چوبی را بررسی کردیم. مجموعه تولیدی عطرچوب ارائه دهنده انواع استند گلدان چوبی ، میز چوبی و انواع محصولات سفارشی دلخواه شما عزیزان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *