مقالات

دستورالعمل های مراقبت از میزهای چوبی در آب و هوای مختلف

میز جلو مبلی چوبی | کد 610T

مبلمان ساخته شده از چوب جامد مثل میز جلو مبلی چوبی و میز عسلی چوبی دارای مزایای زیبایی و عملکرد بسیاری است که باید با مراقبت مناسب نگهداری شوند.

لطفا توجه داشته باشید که آب و هوای سرد و خشک زمستانی همراه با گرمایش داخل، محیط بسیار خشکی را ایجاد می کند که می تواند برای افراد و همچنین مبلمان خانه ناسالم باشد.

همچنین، در طول ماه های بسیار مرطوب، مبلمان ممکن است بدون مراقبت مناسب آسیب ببینند.

در آب و هوای خشک، چوب ممکن است کوچک شود. این باعث ایجاد ترک می شود که واکنش طبیعی چوب به محیط خود است. این نوع ترک ها معمولاً زمانی که آب و هوا مرطوب تر می شود و چوب متورم می شود از بین می رود.

در زمان‌های بسیار مرطوب، چوب ممکن است متورم شود و در قسمت‌های متحرک مانند کشوها مشکل ایجاد کند. در این موارد، زمانی که آب و هوا خشک‌تر شود، چوب به آرامی به ابعاد اصلی بازمی‌گردد.

در این مقاله دستورالعمل های اولیه مراقبت برای کمک به شما برای مراقبت از مبلمان چوبی در رطوبت کم یا زیاد آورده شده است.

روش های مراقبت از میزهای چوبی در آب و هوای مختلف

 رطوبت ساز

مرطوب کننده ها کمک خوبی برای بازگرداندن رطوبت در یک محیط خشک هستند. هنگامی که هوا بیش از حد مرطوب است، یک رطوبت گیر میزان رطوبت موجود در هوا را کاهش می دهد.

رطوبت نسبی رطوبت سنج

رطوبت سنج ها رطوبت نسبی خانه شما را کنترل می کنند. شرایط ایده آل برای مبلمان شما 50 درصد رطوبت نسبی در 20 درجه سانتیگراد است که دمای معمولی داخلی است.

درمان سطحی

استفاده مکرر از روغن برای سطح به حفظ سد محافظ چوب در برابر حملات مختلف محیط کمک می کند. ما مخلوط روغن چوب طبیعی را به عنوان پوشش سطح توصیه می کنیم. لطفاً توجه داشته باشید که همیشه باید سطح را در اسرع وقت از هرگونه مایعات تمیز و خشک کنید. سطح را به طور معمول با یک پارچه مرطوب و با استفاده از شیشه پاک کن تمیز کنید.

برای اینکه میز خود را در بهترین حالت ممکن نگه دارید، باید سالی یک بار میز را با بهترین پارچه شنی تمیز کنید. پس از آن، میز را با روغن چوب طبیعی یا موم درمان کنید. از اسپری های درمانی طبیعی نیز می توان استفاده کرد. از روغن‌ها یا واکس‌های مبتنی بر سیلیکون یا سایر روغن‌های درمان غیر طبیعی استفاده نکنید.

ترک ها

اگر در آب و هوای خشک متوجه ترک‌هایی در چوب خود شدید، می‌توانید شکاف‌ها را با موم نرم و یا بتونه پر کنید. هنگامی که شرایط مرطوب تر باشد، چوب با بسته شدن شکاف، موم را بیرون می راند. به این ترتیب موم اضافی به راحتی پاک می شود.

در متن بالا چند نکته کوتاه و کاربردی برای مراقبت از میزهای چوبی در آب و هوای مختلف بیان کردیم.

مجموعه تولیدی عطرچوب ارائه دهنده انواع میز چوبی روستیک و انواع محصولات سفارشی دلخواه شما عزیزان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *