مقالات

آیا کاور رادیاتور گرما را کم می کند؟

کاور رادیاتور چوبی| کد 180T

روکش‌های رادیاتور امروزه بسیار محبوب شده اند؛ اما آیا گرمای خروجی رادیاتور را محدود می‌کنند؟ در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازدیم.

کاور رادیاتور چیست؟

به بیان ساده، روکش های رادیاتور پوشش یک واحد گرمایشی هستند. روکش ها می توانند مواد مختلفی داشته باشند و عمدتاً برای اهداف طراحی زیبایی، محافظت از کودکان و حیوانات در برابر گرما و ایجاد فضای ذخیره سازی اضافی استفاده می شوند. روکش های رادیاتور برای کسانی که زمان یا پول لازم برای تعمیر کامل را ندارند بسیار عالی هستند و جایگزینی برای پاشیدن رادیاتور جدید به بیرون ارائه می دهند.

گرمای رادیاتور چگونه کار می کند؟

رادیاتورها به 3 روش گرما تولید می کنند: از طریق تابش، همرفت و هدایت.

تشعشع در تماس با یک سطح به گرما تبدیل می شود و باعث می شود جابجایی در جایی که هوا گرم می شود و شروع به انبساط می کند رخ دهد. سپس رسانایی اتفاق می‌افتد، جایی که گرما از طریق اجسام جامد (مثلاً رادیاتور شما) عبور می‌کند و در نتیجه گرم می‌شود. رادیاتورها با عبور گرما از طریق فلز رسانای رادیاتور گرم می شوند، سپس از طریق فرآیند همرفت، ناحیه اطراف رادیاتور گرم می شود. هر چه رادیاتور شما قدرتمندتر باشد، گرمای بیشتری در اتاق پخش می شود.

کاور رادیاتور | کد 360T

آیا کاور رادیاتور گرما را می پوشاند؟

البته، قرار دادن یک جسم جامد در اطراف منبع حرارتی شما بر روی گرمای خروجی تأثیر می گذارد زیرا به عنوان یک مانع عمل می کند. با این حال، تا زمانی که پوشش شما دارای شکاف هایی برای خروج گرما باشد و هوا را از طریق همرفت گرم می کند، پوشش رادیاتور گرمای بیش از حد را مسدود نمی کند. اگر پوشش رادیاتور شما کاملاً جامد باشد، گرما و انرژی را از دست خواهید داد، که کارکردن آن گرانتر خواهد بود زیرا دیگ بخار برای رسیدن به دمای تنظیم شده توسط ترموستات شما سخت تر کار می کند.

واقعیت داستان این است که یک رادیاتور بدون پوشش اگر مانع پوشش رادیاتور نباشد، خروجی حرارت بالاترو کارایی بیشتری خواهد داشت. اما هنوز هم مزایای بی شماری برای نصب روکش رادیاتور وجود دارد.

آیا آنها برای کودکان ایمن تر هستند؟

یکی از مهمترین نکات فروش کاور رادیاتور محافظت از کودکان و حیوانات خانگی در برابر سوختگی است. رادیاتورها می توانند باعث سوختگی شدید بخصوص در کودکانی با پوست حساس شوند، بنابراین روکش رادیاتور از هرگونه سوختگی جلوگیری می کند و برای ایمنی فرزندانتان آرامش خاطر را به شما می دهد. دریچه ها و لوله های رادیاتور ممکن است در معرض آسیب قرار گیرند، بنابراین یک پوشش نیز از این قطعات محافظت می کند. همچنین ایده خوبی نیست که پاهای خود را مستقیماً روی رادیاتور بعد از بیرون آمدن از سرما گرم کنید، زیرا حرکت از سرمای شدید به گرمی می‌تواند باعث ایجاد لرزش شود.

نصب کاور رادیاتور

ایده خوبی است که فضای کافی بین رادیاتور و پوشش خود داشته باشید تا گرما به طور یکنواخت توزیع شود. فاصله بین رادیاتور و پوشش باید حداقل 5 سانتی متر عرض، 3 سانتی متر ارتفاع و 3 سانتی متر عمق داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که بر خروجی BTU تأثیر نمی گذارد. به راهنمای ما در مورد نحوه اندازه گیری رادیاتور نگاهی بیندازید تا اطمینان حاصل کنید که اندازه گیری های صحیح را برای پوشش رادیاتور دریافت می کنید. همچنین ایده خوبی است که مبلمان را حداقل 20 سانتی متر از رادیاتور دور نگه دارید زیرا شکاف بزرگتر برای انتقال گرما مفید است.

اگر نگران جلوگیری از گرما با استفاده از پوشش رادیاتور هستید، یک پانل بازتابنده را روی دیوار پشت دستگاه نصب کنید که گرما را به پشت رادیاتور منعکس می کند و آن را در اطراف اتاق منعکس می کند.

چه موادی بهترین هستند؟

چوب رایج ترین ماده برای پوشش رادیاتور است، حتی اگر رسانای گرما خیلی خوبی نیست. این بدان معنی است که به اندازه مواد دیگر مانند فلز گرم نمی شود و مقداری از گرما را جذب می کند. وجود خطوط و شکاف در پوشش رادیاتور به بهبود خروجی گرما کمک می کند، بنابراین این ایده خوبی برای گرم نگه داشتن اتاق شما است.

فلز گالوانیزه یک ماده عالی برای انتقال حرارت است و تضمین می کند که گرما از بین نمی رود، اما این ماده برای محافظت از کودکان شما در برابر سوختگی نیست!

در متن بالا هرآنچه لازم است در خصوص کاور رادیاتور بدانید را بررسی کردیم. بهترین روکش های رادیاتور آنهایی هستند که ابعاد دیگری به فضای شما می بخشند و با طراحی خانه شما ترکیب می شوند. آنها همچنین برای ذخیره سازی بیشتر مفید هستند و می توانند به عنوان یک مبلمان مفید عمل کنند. ما در عطر چوب کاورهای رادیاتور باز را ارائه میدهیم که جلوی گرما را نگرفته و همچنین به عنوان کنسول کاربردی هستند.مجموعه تولیدی عطرچوب ارائه دهنده انواع میز چوبی روستیک و انواع محصولات سفارشی دلخواه شما عزیزان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *