مقالات

سبک دکوراسیون روستیک مدرن

دکوراسیون روستیک مدرن

مهاجرت از شهر به روستا که اکنون بسیار مد شده است، باعث شده است که سبک روستیک به یکی از محبوب ترین گرایش های طراحی داخلی تبدیل شود. در این مقاله بررسی می کنیم که چگونه می توانید این ظاهر راحت، ساده و طبیعی را بدون اینکه خانه شما قدیمی به نظر برسد، ایجاد کنید. زمان روستیک جدید فرا رسیده است.

اگر ذهن خود را به عقب برگردانید (یا یک آلبوم عکس قدیمی را ورق بزنید)، احتمالاً تصاویر دوران کودکی سپری شده در «خانه مادربزرگ در حومه شهر» به ذهنتان خطور می کند. در آن روزها، بیشتر از یک سبک دکوراسیون منزل، سبک روستیک یک روش زندگی بود، همه چیز برای لذت بردن از سرعت آرام روستا به دور از شلوغی شهر بود. اگرچه این سبک در طول سال‌ها، به‌ویژه در محیط‌های روستایی، بی‌انتها باقی مانده است، اما این سبک دکوراسیون داخلی به عنوان یکی از بزرگترین گرایش‌های طراحی در خانه‌های مدرن کمک کرده است. البته، اکنون ظاهر تازه ای دارد. برداشتی جدید از سبک روستیک که ظاهر کلیشه ای و فرسوده را رد می کند و حول زندگی مدرن کار می کند.

سبک روستیک چیست؟

سبک روستیک یک سبک طراحی داخلی متاثر از خانه های قرن گذشته است که هدف آن ایجاد فضایی روستایی بسیار آرام و مرتبط با طبیعت است. سبک روستیک جدید بر اساس موارد فوق ساخته شده است، اما به فضاها یک پیچ و تاب مدرن اضافه می کند.

سبک روستیک مدرن بر اساس دستورات سبک سنتی روستایی استوار است و به آنها تغییر جزئی می دهد تا مطابق با روندها و سبک زندگی فعلی باشد. یافتن رنگ سفید روشن و دنج معمولی در طراحی  قطعات مبلمان با خطوط مدرن غیر معمول نیست.

ویژگی های سبک دکوراسیون روستیک مدرن

مواد

همانطور که احتمالاً می توانید حدس بزنید، قابل توجه ترین متریال در خانه های مدرن روستایی چوب است. درست مانند خانه های گذشته، این ماده طبیعی و اصیل باید همه جا باشد. در دیوارها، کف و مبلمان، و همچنین در عناصر ثابت تر ساختار خانه، مانند درهای قدیمی، تیرها و سقف های چوبی. برای دستیابی به یک سبک مدرن روستیک که مناسب خانه امروزی باشد، کاشی‌هایی با جلوه چوب را توصیه می‌کنیم، زیرا این کاشی‌ها جذابیت چوب را ارائه می‌دهند.

مواد دیگری که برای خانه های مدرن روستایی مناسب هستند، مواردی هستند که در خانه های سنتی روستایی مانند سنگ، گل و الیاف طبیعی پیدا می کنید. با این حال، از استفاده از گزینه های دیگر مانند پلاستیک، شیشه یا فلز برای چیزهایی مانند لامپ ها و محفظه ها نترسید. این یک سبک روستیک/صنعتی ترکیبی اصلی را ایجاد می کند که در حال حاضر نیز بسیار مد شده است.

در سبک جدید روستیک علاوه بر چوب که مورد علاقه در دکوراسیون روستایی است، یافتن مواد دیگری مانند شیشه یا فلز یا محفظه های آهن فرفورژه که بیشتر در سبک های صنعتی یا مبلمان و لامپ های اواسط قرن معمول است، غیر معمول نیست.

دکوراسیون روستیک مدرن

رنگ ها

رنگ‌های قهوه‌ای، بژ، مشکی تیره و رنگ‌های چوبی رایج‌ترین رنگ‌ها در دکوراسیون به سبک روستایی هستند.

سبک روستیک جدید این را یک گام فراتر می برد و فضاها را با رنگ سفید پر می کند تا حس بیشتری از فضا و نور را به خصوص در آشپزخانه ها و حمام ها ایجاد کند. سایر سایه های مورد علاقه سبک جدید روستیک، رنگ های خاکی و رنگ های زنده تر (آبی، سبز، صورتی) هستند، اما فقط در دوزهای کوچک.

قهوه ای تیره یکی دیگر از ویژگی های سبک روستیک مدرن است.

دکوراسیون روستیک مدرن

عناصر دیگر

سبک جدید روستیک عناصری را از روستیک کلاسیک گرفته و آنها را با مبلمان مدرن‌تر و گرد ساخته شده از الیاف طبیعی مانند نخ، پشم، کتان یا پنبه جفت می‌کند. نیمکت‌ها، چهارپایه‌های چوبی نامنظم و تکه‌های چوب از دیگر وسایل پرطرفدار هستند و حتماً جایی برای گل‌ها و گیاهان باقی می‌گذارید. عناصر دیگری که می توان معرفی کرد قطعات عتیقه ای است که بر روی روستایی بودن، در تضاد با آثار هنری معاصر انباشته می شوند. همچنین می توانید فضا را با پتوها، کوسن ها و قالیچه ها، چه چرمی یا نرم، گرم کنید و در صورت داشتن امکانات، شومینه اضافه کنید.

آشپزخانه هایی به سبک روستیک

روندهای آشپزخانه 2022 چیدمان آشپزخانه را تغییر داده است، از جمله چیدمان های سبک روستایی. امروزه آشپزخانه ها باز هستند و به اتاق نشیمن الحاق می شوند. آشپزخانه های اداری نیز وجود دارد، فضاهایی که می توانید به راحتی در آن کار کنید و با خانواده و دوستان دور هم جمع شوید. برای سبک مدرن روستیک در آشپزخانه ها، کفپوش های چوبی یا سنگی را با کاشیهای سفید ساده ترکیب کنید. همچنین می‌توانید با تزئین این قسمت با کاشی‌های هیدرولیک یا استوایی یا کاشی‌هایی با الگوهای هندسی جسور باشید و پویایی را در کل فضا به ارمغان بیاورید. در مورد دکور، ظروف آشپزخانه چوبی و شیشه ای را مانند خانه های گذشته انتخاب کنید تا شکوفایی کامل روستایی را به آن اضافه کنید.

دکوراسیون روستیک مدرن

حمام های سبک روستیک

سبک روستیک به فضاها آرامش، گرما و رفاه می بخشد، چیزی که در حمام ها مورد نیاز است. با کاشی‌های سنگی یا مرمری در رنگ‌های بژ، فضای مناسبی را برای زمان‌های خود ایجاد کنید و یک کفی مطابق یا چوبی به آن اضافه کنید. شما یک حمام مدرن به سبک روستیک عالی خواهید داشت.

حمامی که به همان اندازه که امروزی است روستایی است.

فراتر از چوب یا سنگ، از موادی مانند سنگ مرمر سرامیکی برای حمام مدرن خود به سبک روستایی غافل نشوید.

تراس ها و نمای بیرونی به سبک روستیک

با دکوراسیون به سبک روستایی، نمای بیرونی خانه حتی بیشتر یادآور خانه های روستایی سنتی خواهد بود. یک ایوان چوبی کلاسیک را با یک اتاق غذاخوری در فضای باز پراکنده از گیاهان و کوسن ها بازسازی کنید. حتی می توانید آشپزخانه را به بیرون منتقل کنید و/یا یک باربیکیو اضافه کنید.

در متن بالا ویژگی های سبک روستیک مدرن را بررسی کردیم.مجموعه تولیدی عطرچوب ارائه دهنده انواع میز چوبی روستیک و انواع محصولات سفارشی دلخواه شما عزیزان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *